Artikkelihaku: Juran

Lainalaisuudet – tehdasfysiikka

Juran
Operaatioiden johtaminen ja siihen liittyvät päätökset vaikuttavat merkittävästi toimitusaikoihin, valmistuneiden tuotteiden tai palvelujen määrään, kertyvään työjonoon tai työmäärään, kapasiteettitarpeeseen sekä etenkin tuotantokustannuksiin. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/lainalaisuudet/

Väärin ymmärretty laadun parannus - Lean Six Sigma?!

Tohtori J. M. Juran löysi parannuksen universaalin…. Kuva 4. Juran Trilogy … jotka tapahtuvat AINA näillä pääaskelilla. Juran löysi universaalit
Laadun parannus, Quality Improvement, on väärin ymmärretty vai onko!? Laadun parannus Six Sigma -tasolle on radikaalia systeemin ja prosessin suorituskyvyn muuttamista niin, että se tuottaa jatkuvasti parempia palveluja ja tuotteita virhetasolla, joka on … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/laadunparannus/

Unohdettu laadunohjaus?!

on yksi J. M. Juranin… ja suunnitteluvaatimuksiin. Kuva 2. Juran Trilogy …ja Juran feedbackiä. Kuvassa Juranin käyttämät universaalit…J.M.Juran
Olen vuosien kuluessa huomannut ja samalla ihmetellyt suomalaisten yritysten laadunohjauksen tilaa. Kovin monesta yrityksestä näyttää "laadunohjaus" puuttuvan kokonaan tai ainakin sen toimintaperiaatteen ymmärtäminen. Onko laadunohjaus unohdettu vai eikö … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/unohdettu-laadunohjaus/

Johtaja ja gurujen suuret laatuopit!

jotka J. M. Juran ja DeFeo esittävät. Kone Oy… Juran ja universaalit… Deming ja Juran ovat gurujen guruja… Juran
Johtajan LAATU on ensisijassa pyrkimystä parempaan liiketoimintaan ja organisaation tulokseen. Keskeinen kysymys on, miten tähän suuntaan voidaan edetä? http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/gurujen-laatuopit/

Asiakastarpeesta tuotteeksi integroidulla T&K -prosessilla

Juran
Luodakseen kestävää menestystä yritysten on päästävä tuotekehityksessä eroon epävarmasta tuoteideoinnista ja ideoiden karsinnasta. Onnistuneelle tuotekehitykselle on A ja O tunnistaa asiakkaiden tarpeet ja priorisoida ne. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/asiakastarpeesta-tuotteeksi/

Johtajan LAATU

Tri J. M. Juran ja J. DeFeo luettelee kirjassaan …Juran mahdollistavat erinomaisuuden. Tri J. M. Juran ja laadun suunnitteluun. Tri J. M. Juran keksi
Johtajan LAATU on ensisijassa pyrkimystä parempaan liiketoimintaan ja organisaation tulokseen. Keskeinen kysymys on, miten tähän suuntaan voidaan edetä. Mikä on visio ja strategia? Mitä lähestymistapoja ja menetelmiä pitäisi käyttää. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/johtajan-laatu/

Palvelu- ja tuotantoprosessin virtauksen parantaminen

J.M. Juran
Parannus on aina projekti. Parannus ei ole ohjelma, mutta ohjelma jolla haetaan parempaa, voi johtaa parannukseen, jos se pitää sisällään joukon projekteja. Projektilla tulee olla järkevä päämäärä, aikataulu, oikea kohde ja oikean suuntaiset sekä toimivat… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/virtauksen-parantaminen/

Parannanko liiketulosta vai työhyvinvointia vai molempia?

ptin läpimurtoparannuksesta esitti tri J. M. Juran 1964 kirjassaan …a parannukseen etenee vaiheittain Ennen Jurania oli tri W. Edwards Deming esittänyt 1950 J
Parannusta tapahtuu päivittäin jokaisessa organisaatiossa. Jopa niissä, joiden tilanne on huono. Tiivistetysti tämä tarkoittaa sitä, että henkilöstö selviytyy tästäkin päivästä ja näistäkin toimituksista, asiakkaista, potilaista tekemällä lukuisia pieniä … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/parannanko-liiketulosta/

ISO 9001 ja laadunhallinnan periaatteista

Toisaalta tri. J. M. Juran ja tri. J. A. DeFeo toteavat… Laadunhallinta Tri. J. M. Juran on esitellyt laadunhallintaan liittyen yleis… J. Juran ja muut olivat jo kauan aikaa sitten sitä mi
Ensisijainen tarkoitus laadunhallinnalla on täyttää asiakkaiden vaatimukset ja pyrkiä ylittämään asiakkaiden odotukset. Näin toimimalla, organisaatio saavuttaa jatkuvan menestyksen sekä säilyttää asiakkaiden ja muiden sidosryhmien luottamuksen. Kaikki … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/laadunhallinnan-periaatteet/

Prosessimainen toimintamalli ja ISO 9001:2015

toteutus Jaon on esitellyt Tri Joseph M. Juran. Jakoa kutsutaan hänen nimensä mukaan Jurani…n Trilogiaksi. Kuva 1. Juranin Trilogia. Näiden universaalien periaatt
Prosessimaisen toimintamallin (process approch) näkee sekoittuvan usein prosessien kuvaamiseen (process mapping). Ne ovat kaksi eri asia. Prosessimainen toimintamalli yleistää kohteen niin, että siihen on helppo soveltaa laadun kolmijakoa: suunnittelu (qu… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/prosessimainen-toimintamalli/

Olisiko tuottavuushypyn aika vai kärvistelemmekö! - Kuinka lasketaan tarvittavien parannusprojektien määrä?

J.M. Juran joka noudattaa Juranin yleispätevää menetelmää. Kuva 4. Lean … J. M. Juran Juran2015 J. M. Juran Jurans
Suomessa on lähes vuoden ajan keskusteltu pääministeri Juha Sipilän ja hallituksen vaatimasta tuottavuushypystä, joka muodostui kolmesta osasta: Hallituksen toimenpiteet (verot ja maksut) 5 %, työmarkkinoiden toimenpiteet (palkat ja työaika) 5% sekä yrity… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/tuottavuus/

Miksi toleranssit?

s tuottavuuteen ja kilpailukykyyn. Joseph Juran on useissa kirjoituksissaan todennut… W. E. 1983. Out of the Crisis. MIT Juran Juran A. D. F. 2010. Juran
Eli Whitney loi yhden keskeisistä tuottavuuskonsepteista, joka mahdollisti töiden osittamisen ja alihankintaketjujen luomisen. Hän loi konseptin, kuinka hallita raaka-aineista ja valmistuksesta muodostuvaa vaihtelua (poikkeamia). Tämä konsepti syntyi ratk… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/miksi-toleranssit/

Palvelun ja tuotteiden laatu ja Lean Six Sigma

J. M. Juran J. M. Juran Juran
Erinomainen laatu palveluissa ja tuotteissa takaa kestävät taloudelliset tulokset, koska palvelut ja tuotteet, jotka ovat erinomaisia kilpailijoihin nähden myyvät enemmän ja niiden tuottaminen on halvempaa ja nopeampaa. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/palvelun-ja-tuotteiden-laatu-ja-lean-six-sigma/

Tuottavuuden parannus ja mallit

2012 3. J.M. Juran
Vaativin asia tuottavuuden parannuksessa on määrittää liiketoiminnan ongelma, jonka edessä olemme. Ihmiset kaikilla tasoilla pyrkivät välttämään tämän ja hyppäävät suoraan ratkaisuun, työkaluihin. Se mitä meidän tulee tietysti tehdä on suorittaa testejä/k… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/tuottavuudenmallit/

Käytätkö oikeaa parannusmenetelmää

mat. Lääkärit kutsuvat tätä diagnoosiksi. Juran ja Gryna …anratkaisumenetelmäksi. Se noudattaa yleistä Juranin mallia… on J. M. Juranin ja J. A. DeFeon klassisessa laatukäsikirja
Menenkö lääkäriin vai yritänkö hoitaa ”flunssan” kotikonstein? Vai onko minulla sittenkään flunssa vai jokin vakavampi sairaus? Nämä samat kysymykset voidaan esittää hyvinkin erilaisissa yhteyksissä koskivat ne sitten yksilöä, perhettä, yhteisöä, organ… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/kaeytaetkoe-oikeaa-parannusmenetelmaeae/

Laatu puhuttaa Suomessa

arantaminen. Usein tämä kuvataan esimerkiksi Juranin Trilogiana …us ja parannus organisoidaan. Kuva 7. Juranin Trilogia …JuranHill Irwin.   Juran
Kauppalehti aloitti Laatu Ratkaisee sarjan Kauppalehdessä 8.11.2013. Tämä sarja ja muut kirjoitukset Kauppalehdessä (13.8.2013) ja Kalevan pääkirjoitus (1.9.2013) nostavat esiin Suomalaista laatutasoa. Kirjoitukset pohjautuvat Amerikan laatuyhdistyksen (A… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/laatu-puhuttaa-suomessa/

Toyotan johtamiskäytännöt - TOYOTA KATA

oi toisen maailmansodan jälkeen ja Joseph M. Juran vuonna 1954. Molemmat opettivat niin johtaji
Osataanko johtaa? Ujostellaanko työntekijöitä? Pelätäänkö työntekijöiden reaktioita johtamistilanteissa? Johdetaanko organisaatiota raporteista saatujen tuloslukujen perusteella? Pitäisikö johdon mennä katsomaan mitä tehtaan lattialla prosessissa oikea… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/toyotan-johtamiskaeytaennoet-toyota-kata/

Menetelmäkeskustelusta parantamiseen

Joseph M. Juranin ja muiden parannustoimintaan voimakkaasti
Lean -yhdistyksen syksyn 2012 seminaarissa Richard Alloo kuvasi erinomaisesti miten parannustoiminta Toyotalla on organisoitu. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/menetelmaekeskustelusta-parantamiseen/

Lean on vain käytännön tekemistä, vai ei?

J.M. Juran
Uskomatonta, että kukaan maailmassa ei ole oppinut soveltamaan Toyotalla opittuja menetelmiä yhtä hyvin kuin Toyota. Toyotan tuotantosysteemin ydin perustuu useiden lähteiden mukaan imuohjauksesta, paikan päälle menemisestä, toisen kunnioittamisesta ja no… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/lean-on-vain-kaeytaennoen-tekemistae-vai-ei/

Käytetään oikeanlaisia ihmisiä ja oikeanlaisia menetelmiä ratkomaan oikeita ongelmia

lkeen ja Joseph M. Juran vuonna 1954. Molemmat opettivat niin johtaji
Teollisuuden tuottavuus on kasvanut kiistatta voimakkaasti 1900-luvun alusta. Tehtaiden ja toimintojen parantamiseen on kehitetty ja käytetty lukemattomia eri konsepteja. Historia on todistanut, että monet näistä menetelmistä joutavat roskakoriin. Menesty… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/kaeytetaeaen-oikeanlaisia-ihmisiae-ja-oikeanlaisia-menetelmiae-r/