Artikkelihaku: asiakas

IATF 16949 -standardin merkitys autoteollisuudessa ja sen ulkopuolella

kalut asiakasvaatimusten mukaiselle laadunhallintaj… jotta se on asiakasvaatimusten mukainen. N
Mistä on kyse IATF 16949:2016 -standardissa? Kyseessä on läntisen autoteollisuuden laadunhallintajärjestelmien vaatimukset määrittävän ISO/TS 16949:2009 -standardin korvaaja. Vaikka kyseessä on autoteollisuuden standardi, voidaan sen vaatimuksia soveltaa … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/iatf16949/

Väärin ymmärretty laadun parannus - Lean Six Sigma?!

Asiakastarpeesta tuotteeksi integroidulla T… paremman asiakastyytyv… Asiakastarpeesta tuotteeksi integroidulla T…asiakastarpeesta
Laadun parannus, Quality Improvement, on väärin ymmärretty vai onko!? Laadun parannus Six Sigma -tasolle on radikaalia systeemin ja prosessin suorituskyvyn muuttamista niin, että se tuottaa jatkuvasti parempia palveluja ja tuotteita virhetasolla, joka on … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/laadunparannus/

Unohdettu laadunohjaus?!

jolla saavutetaan yhdenmukaisuus asiakast asiakasvaatimukset. Toimia stabiilisti ja ennakoi… joissa oli korkeat virhetasot ja asiakastyytym
Olen vuosien kuluessa huomannut ja samalla ihmetellyt suomalaisten yritysten laadunohjauksen tilaa. Kovin monesta yrityksestä näyttää "laadunohjaus" puuttuvan kokonaan tai ainakin sen toimintaperiaatteen ymmärtäminen. Onko laadunohjaus unohdettu vai eikö … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/unohdettu-laadunohjaus/

Vaihteluun suojautuminen ja tehokkuusreuna

lyhyempi on asiakasjono… josta asiakas on valmis maksamaan
Jatkuvasti törmään keskusteluun jaksoajan (jotkut käyttävät termiä läpimenoaika) lyhentämisestä. Olen havainnut, että aina ei muisteta miksi aika on ja mistä se muodostuu. Jos lyhentynyt aika voidaan hyödyntää kaupankäynnissä ja muuttaa tuottajalle arvoks… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/vaihteluun-suojautuminen-ja-tehokkuusreuna/

Lean Six Sigman soveltaminen kasvaa nopeimmin maailmassa

asiakastyytyv…valla tai toisella. Globaali trendi korostaa asiakaskokemusta… asiakasvirheiksi. T… asiakasvirheiden ennaltaehk… korostaako se asiakastyytyv
Lean Six Sigma leviää suhteellisesti eniten maailmassa (17 % kasvu). Lean on myös kasvussa (muutos on kuitenkin virherajojen sisällä ±3,6 %) . Sen sijaan suosiota ovat menettämässä ISO, Laatujohtaminen ja auditointi. Tieto perustuu Amerikan Laatuyhdist… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/lean-six-sigman-soveltaminen/

Johtaja ja gurujen suuret laatuopit!

Asiakasl
Johtajan LAATU on ensisijassa pyrkimystä parempaan liiketoimintaan ja organisaation tulokseen. Keskeinen kysymys on, miten tähän suuntaan voidaan edetä? http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/gurujen-laatuopit/

Osaaminen, Lean -osaaminen

n tuottavuuden ja asiakasl
Osaatko kuvitella lääkäriä tai talousjohtajaa, jolla ei ole alansa koulutusta? Eikö olekin vaikea. Lean -osaajaksi voit nimetä itsesi, vaikka sinulla ei ole koulutusta. Usein itselle saattaa riittää, että olet tehnyt jotain toimenpiteitä, jotka liitetään … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/osaaminen/

Lean Six Sigma ja Kaikaku

asiakastilauksesta siihen asti
Lean Six Sigman tarkoituksena on eliminoida vaihtelua palvelu- ja tuotanto-operaatioista. Vaihtelu esiintyy ajassa – tilausten saapumisväli vaihtelee, työajat vaihtelevat - ja syntyy pitkät läpimenoajat. Samoin vaihtelua voi esiintyä ominaisuuksissa – mak… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/lean-six-sigma-ja-kaikaku/

Kuinka nostaa palveluprosessin ketteryyttä menettämättä tuottavuutta?

rin 5 minuuttia per asiakas palvele asiakasta eik
Ajasta on tullut entistä tärkeämpi tekijä palveluorganisaatioiden kilpailussa. Palveluja on yllin kyllin kaikkialla. Yrityksiin kohdistuvaa kysyntää, kasvua, rajoittaa laatu ja saatavuus. Aikatekijä mielletään laaduksi, mutta samalla se usein on mittari s… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/palveluprosessin-ketteryys/

Asiakastarpeesta tuotteeksi integroidulla T&K -prosessilla

. Kuva 1. Ideaperusteinen innovaatio ja asiakasl…asiakastarpeen… mielikuva jne. Asiakas haluaa tyydytt…opeampia ja joiden tuotteet ovat parempia. Asiakasl
Luodakseen kestävää menestystä yritysten on päästävä tuotekehityksessä eroon epävarmasta tuoteideoinnista ja ideoiden karsinnasta. Onnistuneelle tuotekehitykselle on A ja O tunnistaa asiakkaiden tarpeet ja priorisoida ne. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/asiakastarpeesta-tuotteeksi/

Mitä lean on?

inen asiakas ja toimittaja.
Lean on perimmiltään jatkuvaa täydellisyyden tavoittelua. Täydellisyyden tavoittelu tarkoittaa käytännössä jatkuvaa olemassa olevien toimintatapojen arviointia ja muutosta sekä uusien toimintatapojen vakiinnuttamista. Toiminta on tavoitteellista, jotka jo… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/mita-lean/

Johtajan LAATU

asiakasl… olla huippuprioriteetilla Asiakastyytyv…isyys ja asiakaskokemus on oltava keskeinen operatiivinen tav… kohti asiakastyytyv… kilpailu ja teknologia tuo jatkuvasti uusia asiakastyytyv
Johtajan LAATU on ensisijassa pyrkimystä parempaan liiketoimintaan ja organisaation tulokseen. Keskeinen kysymys on, miten tähän suuntaan voidaan edetä. Mikä on visio ja strategia? Mitä lähestymistapoja ja menetelmiä pitäisi käyttää. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/johtajan-laatu/

ISO 9001:2015 riskiperusteinen ajattelu sekä johdon sitoutuneisuus

jotka tuottavat asiakasvaatimusten sek
Yli 30-vuotisen historiansa aikana ISO 9001 standardi tuskin koskaan aikaisemmin on käynyt läpi niin suurta muutosta, kuin vuoden 2015 päivityksessä. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/iso-90012015-riskiperusteinen-ajattelu-seka-johdon-sitoutuneisuus/

Parannanko liiketulosta vai työhyvinvointia vai molempia?

jotta asiakasvaatimukset t…n ja asiakastyytyv… jotka luovat asiakastyytym
Parannusta tapahtuu päivittäin jokaisessa organisaatiossa. Jopa niissä, joiden tilanne on huono. Tiivistetysti tämä tarkoittaa sitä, että henkilöstö selviytyy tästäkin päivästä ja näistäkin toimituksista, asiakkaista, potilaista tekemällä lukuisia pieniä … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/parannanko-liiketulosta/

ISO 9001 ja laadunhallinnan periaatteista

asiakasvaatimusten t…rkeyden vuoksi asiakasvaatimusten tarkkuus eli kuinka hyvin tunnemm… asiakastarpeet todella tulevat t… informaationsa vastaa asiakasvaatimuksia.
Ensisijainen tarkoitus laadunhallinnalla on täyttää asiakkaiden vaatimukset ja pyrkiä ylittämään asiakkaiden odotukset. Näin toimimalla, organisaatio saavuttaa jatkuvan menestyksen sekä säilyttää asiakkaiden ja muiden sidosryhmien luottamuksen. Kaikki … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/laadunhallinnan-periaatteet/

Prosessimainen toimintamalli ja ISO 9001:2015

hestymisen kanssa luovat pohjan asiakasl…n asiakasl… tai parannusosiosta tai onpa kysymys asiakasvaatimuksista
Prosessimaisen toimintamallin (process approch) näkee sekoittuvan usein prosessien kuvaamiseen (process mapping). Ne ovat kaksi eri asia. Prosessimainen toimintamalli yleistää kohteen niin, että siihen on helppo soveltaa laadun kolmijakoa: suunnittelu (qu… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/prosessimainen-toimintamalli/

Olisiko tuottavuushypyn aika vai kärvistelemmekö! - Kuinka lasketaan tarvittavien parannusprojektien määrä?

asiakastyytyv… ja asiakastyytyv
Suomessa on lähes vuoden ajan keskusteltu pääministeri Juha Sipilän ja hallituksen vaatimasta tuottavuushypystä, joka muodostui kolmesta osasta: Hallituksen toimenpiteet (verot ja maksut) 5 %, työmarkkinoiden toimenpiteet (palkat ja työaika) 5% sekä yrity… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/tuottavuus/

Riskiperusteinen ajattelu – Risk Based Thinking (RBT)

pyrittiin minimoimaan viallisten tuotteiden asiakasriski…rusteinen ajattelu vahvistaa erityisesti Asiakasluottamusta ja tyytyv
Elämme kasvavien riskien aikaa – on ympäristöriski ilmaston lämpenemisestä ja sen mukanaan tuomista luonnonilmiöistä, on arabikevään aiheuttama sotien ja "kansainvaelluksen" riski, on talouden ja kasvun riski, on työpaikan menettämisen riski. Elämme yleis… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/rbt/

Kuinka FMEA:ta sovelletaan palveluissa?

tarpeen asiakastyytyv
FMEA on työkalu, menetelmä, jota voidaan käyttää palveluissa tunnistamaan potentiaaliset tai tunnetut vikamuodot. Menetelmä tarjoaa mahdollisuuden tilanteen seurantaan sekä korjaaviin toimenpiteisiin, ennen todellista (ensimmäistä) palvelua. Ensimmäinen p… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/fmea-palveluissa/

Miksi toleranssit?

t asettavat rajat asiakash…le asiakkaasta ja lopuksi tulos vahvistetaan asiakasvaatimuksia vasten. Kuvassa Taguchin esitt
Eli Whitney loi yhden keskeisistä tuottavuuskonsepteista, joka mahdollisti töiden osittamisen ja alihankintaketjujen luomisen. Hän loi konseptin, kuinka hallita raaka-aineista ja valmistuksesta muodostuvaa vaihtelua (poikkeamia). Tämä konsepti syntyi ratk… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/miksi-toleranssit/