Artikkelihaku: asiakas

Jatkuvasta tarkastuksesta ja korjauksesta jatkuvaan parantamiseen tai sitten ei?

omponentteja ympäri maailman. IBM on vaativa asiakas laadun suhteen… asiakaslaatuun … palveluja asiakasta tyydyttävällä tavalla. Toisin sanoen ennus… josta asiakasvalitukset nousevat. On noudatettava kuvan
Ajattelemme usein, että jatkuva parantaminen, ennaltaehkäisy (sitähän se on), on yksinkertaista, ja me kaikki pystymme siihen ja jokainen yritys. Asetamme vain tavoitteen ja vähän "touhuamme" lean- ja laatutyökaluilla ja ... parannusta ja tulosta syntyy, … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/jatkuvasta-tarkastuksesta-ja-korjauksesta-jatkuvaan-parantamiseen/

Laatupalkintojen nykytila, kehitys ja kritiikki

Asiakas on lopullinen arvioija ja samalla tuomitsija…ää tuotteen ja palvelun suorituskykyindeksiä asiakasvaatimuksia vastaan … riittääkö laatutaso asiakastyytyväisyyteen ennen tuotteen tai palvelun v
Mikä on laatupalkintojen kansainvälinen huomiotaso? Ovatko laatupalkinnot arvonsa ansaitsevia ja toimivatko palkintojen taustalla olevat talous- ja laatumallit vielä tänään? Voiko malleilla kehittää ja parantaa yrityksen toimintaa ja tulosta? Mikä on laat… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/laatupalkintojen-nykytila-kehitys-ja-kritiikki/

Laadun suunnittelu – kilpailukyvyn peruskallio

konseptia asiakastarpeen tunnistamisessa ja luokittelussa. TRI
Asiakkaan ja laadun tulee olla huippuprioriteetti. Asiakkaan kokema tarkoituksenmukainen laatu on kilpailukyvyn peruskallio. Kun sinä tai organisaatiosi ratkaisee asiakkaan "ongelman", ei hänellä ole syytä hankkia tätä muilta. Laadun tulisi olla strategin… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/laadun-suunnittelu-kilpailukyvyn-peruskallio/

Uudenvuoden lohen suorituskyky

asiakasvaatimusten ymmärtäminen ja laadun parantamis… Asiakasvaatimukset ovat tärkeä osa laadun ymmärtämis… niin ei asiakas sitä välttämättä arvosta tai tarvitse vaikka
Joulun alla oli kohinaa kalojen tuoreudesta ja havaituista epäkohdista (HS 17.12). Noin 30 % pistokokein analysoiduista tuoretiskeiltä myytävistä kaloista ei täyttänyt tuoreelle kalalle asetettuja vaatimuksia. Eli suomeksi: kaloissa oli paljon virheellisi… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/uudenvuoden-lohen-suorituskyky/

Laadunhallintajärjestelmät - tuki ja turva vai työläs ja kustannus

tunnista tuntiin. Asiakaskeskeisyys
On inhimillistä, että usein organisaatioissa merkittävänä laadunhallintastandardien luomisen ja sertifioinnin takana on kaupan menetyksen pelko. Isot yritykset ja organisaatiot vaativat sertifioitua ISO 9001 -standardia tai siihen rinnastettavia standarde… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/laadunhallinta/

Uusi ammattikirja avaa Lean Six Sigman teorian ja taustat suomeksi

n suorituskyvyn parantamiseen ja sitä kautta asiakasarvon ja virtauksen kasvattamiseen
Uusi suomenkielinen Lean Six Sigma 2.0 ja laatuteknologia (2020) on viimein saatavilla. Pitkään odotettu laatuteknologian ja organisaatioiden toiminnan parantamisen tietokirja/opas on nyt saatavilla laatutieto.fi verkkokaupasta ja muilta asiansa osaavilta… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/uusi-ammattikirja-lean-six-sigma-ja-laatuteknologia/

Juurisyyt vai selitys? Ethän tutki virheitä ja sotke koko hommaa?

mitä asiakas tarvitsee ja mikä täyttää heidän tarpeensa… Asiakas ansaitsee aina ratkaisun ongelmaansa
Posti ja sen kulku on vakiintunut ja varma aihe kevyelle keskustelulle, kun sää on käyty läpi ja junakiskoille ei ole vuodenajan takia tippunut lehtiä. Päivittelyn aihetta tosiaan riittää koska asiaan on lähes jokaisella jonkinlainen epäonnistumisen tarin… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/juurisyyt-vai-selitys/

Saadaanko jo kohta ISO:9001 2025?

jotka ovat asiakasvaatimusten
ISO 9001 antaa vaatimukset laadunhallintajärjestelmille ja on yksi maailman tunnistetuimmista ja käytetyimmistä standardeista. Laadunhallintajärjestelmät (quality management system, QMS) ovat merkittävässä roolissa varmistamassa globaalien tai paikalliste… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/saadaanko-jo-kohta-iso9001-2025/

Lean ja Six Sigma - Eri polut kohti samaa päämäärää

uorituskykyä vastaamaan jatkuvasti kasvaviin asiakastarpeisiin ja sidosryhmien odotuksiin. Nämä k… toimintatasolta. Se tunnistaa ja kartoittaa asiakasarvon koko toimitusketjusta
Otto Piirainen suoritti TET-harjoittelujakson Quality Knowhow Karjalainen Oy:ssä 28.9.-9.10.2020. Osana TET-harjoitteluaan Otto suomensi artikkelin: All Roads leads to Rome - Despite their differences, lean and Six Sigma accomplish the same goal. Kiitos O… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/lean-ja-six-sigma-all-roads-lead-rome/

Riskit laadun johtamisessa

adun johtamisen järjestelmien tavoitteena on asiakastyytyväisyyden parantaminen
ISO 9001 laadunhallintajärjestelmien standardi on viisivuotisen julkaisusyklinsä mukaisessa tarkasteluvaiheessa. Vielä ei ole tietoa mihin suuntaan standardia ollaan viemässä ja mitä johtopäätöksiä on tehty edellisen version onnistumisesta koska katselmus… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/riskit-laadun-johtamisessa/

Uusia tuulia ja ennakkotietoa Lean Six Sigma 2.0 ja laatuteknologia -kirjan julkaisusta

huono asiakastyytyväisyys… asiakaskokemus ja korkeat kustannukset. Palvelupr…asiakaskokemus
Lomakausi lähenee loppua ja paluu arkeen on vääjäämättä edessä. Meillä QKK:ssa koronakevät toi muutoksia ja itseasiassa nopeutti etäkoulutusten kehittämistä. Olemme kehittäneet toimivaa uudenlaista etäkoulutusmallia ja varautuneet syksyyn. Työmme sähköist… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/uusia-tuulia/

Virtaus- ja resurssitehokkuus – tuottavuuden paradoksi

jossa asiakas joutuu odottamaan …aistettuna virtaustehokkuus voisi tarkoittaa asiakastyytyväisyyttä ja resurssitehokkuus tuottajat…t tapahdu itsestään. Resurssien käytön ja asiakasodotusten välillä on olemassa selkeä ristirii
Kuulostaa lupaavalta, kun puhutaan virtaustehokkuudesta. Kaksi sanaa, jotka tuovat mieleen rahantekemisen. Virtaus tuo mieleen liikkeen – arvon tuottamisen – ja samalla, kun se vielä tehdään tehokkaasti. Tätä on Lean -kirjassa esiteltiin kaksi tehokkuuden… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/virtaus-ja-resurssitehokkuus/

Lean Six Sigma -osaaminen – ketjuta ja kehity

vaiheessa käsitellään syventäen asiakasvaatimuksen tutkimuksen merkitystä sekä asiak
Six Sigma -osaaminen on kansainvälistä valuuttaa. ISO 13053-1/2 -standardin julkaisun myötä otettiin hyppy laadun parannustoiminnassa eteenpäin. Laatuteknologia (Quality Engineering) ja yksi johtavista instituutioista (ASQ) on määrittänyt, mitä laatuinsin… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/lean-six-sigma-osaaminen-ketjuta-ja-kehity/

Virtaus ja kaivamisen estäminen

parempi asiakaspalvelu ja suurempi joustavuus syntyvät WIP
Varma kesän merkki on erilaiset tietyömaat ja kaivannot. Tyhjiä monttuja ihmettelevän ohikulkijan on varmasti helppo pitää työn tekijöitä (joita ei näy missään) laiskoina ja saamattomina tai tilaajaa osaamattomana kitsastelijana, joka valitsi tekijät vain… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/virtaus-ja-kaivamisen-estaminen/

Buffereiden eli joustovarojen puute ajaa kaaokseen ja korkeampiin kustannuksiin

asiakas. Asiakas tai seuraava prosessivaihe saa tarvitsemansa… tuote odottaa asiakasta. Mitä aiemmin se valmistuu… asiakas tai seuraava prosessi vaihe ei voi aloittaa
Lean ja JIT( Just in Time) -ajattelu on otettu liian kirjaimellisesti. Hukan minimointi on johtanut Bufferin (varautumisen ja varaston) tarpeen aliarviointiin ja sen suunnittelun puutteeseen. Tämä voi olla katastrofaalinen virhe. Just-Time -ajattelu on kr… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/buffereiden-puute-ajaa-kaaokseen/

Vaatiiko asiakkaasi MSA-tuloksia?

on useilla toimialoilla asiakasvaatimuksena ja osana toimittajan hyväksymisp… ei tule kauppaa tai asiakas ei suostu vastaanottamaan tavaraa. Pahimmill
Asiakkaan hankintainsinööri kyselee MSA-tulosten perään, mitä teet? Vakuutatko hyvällä selityksellä, teetkö analyysiraportin suomeksi ja pelaat aikaa vai toimitatko tulokset? Älä ainakaan panikoi, sillä Minitab auttaa analyysissä ja tulosten esittämisessä… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/vaatiiko-asiakkaasi-msa-tuloksia/

Jättämä ja myöhästyminen on kroonista

alhainen tuottavuus ja huono asiakaspalvelukyky
Leikillään heitetyt tarinat siitä, "voi kun yritys olisi perustettu kuukausi aiemmin", ovatkin totta. Ihmisen lineaarinen ajattelumalli ohjaa meitä niin, että ajattelemme tuotteen tai palvelun saavamme toimitettua ajoissa, jos voitaisiin aloittaa työ aiem… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/jattama-ja-myohastyminen-kroonista/

Lean & Six Sigma ja Laatuteknologia

pyritään sitten asiakastyytyväisyyteen tai hyvään asiakaskokemukseen…velu ja tuotanto organisaatio tuntee ja osaa asiakaslähtöisen tuotekehityksen
Lean ja Six Sigma liittyvät pitkään laatumenetelmien ketjuun, jolla on kivetty modernin teollisen ajan laatuteknologian valtatietä 1700-luvun lopusta lähtien. Erilaisten laatu- ja tuottavuusmenetelmien syntyä on aina edeltänyt jokin merkittävä tuotteisiin… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/lean-six-sigma-ja-laatuteknologia/

Numeeriset ja analyyttiset tutkimukset

asiakas
Olemme viime aikoina kuulleet lukuisista parannustoimenpiteiden epäonnistumisista. Hiilidioksidin määrä lisääntyy ja ilmaston lämpeneminen ei ole pysähtynyt, aktiivimalli ei työllistänyt vaikutusarvion mukaisesti, terveyskeskuksia ei saada toimimaan ja jo… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/numeeriset-ja-analyyttiset-tutkimukset/

Kaizen, Ohno ja VUT

pasiteetin käyttösuhteella tai alhaisemmalla asiakaspalvelutasolla. Käyttösuhteen vaikutus on vo… Onko kapasiteettia riittävästi saavuttamaan asiakaskysyntä
Taiichi Ohno on eräänlainen ikoni Lean -ajattelussa. Häntä lainataan ja kerrotaan siitä, mitä hän on sanonut. Hänen kerrotaan nostaneen esiin sanan muda – hukka – waste. Niin Ohno kuin moni muu on yhtä mieltä siitä, että hukan tunnistamisen lisäksi pitää … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/kaizen-ohno-ja-vut/