Artikkelihaku: datan keräys

Kumpi auto on parempi

4-vuotias Joonas on saanut uuden autoradan, jossa on silmukka ja kaksi autoa. Hän haluaa tietää kumpi autoista, punainen vai vihreä on parempi. Joonas ei vielä ole opiskellut tilastotiedettä, mutta Joonas tietää isän puheiden perusteella, että Six Sigmass… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/kumpi-auto-on-parempi/

Avain parannukseen ja innovaatioihin vaihtelua pienentämällä

taulukon seitsemästä erilaisesta datan keräysstrategiasta…ietueittain. Kuva 3. Kuva 3. Jatkuvan datan keräys prosessista tietueittain. Tämän tyyppisen
Paras tapa parantaa systeemin suorituskykyä ja kapasiteettia on johtaa vaihtelua. Vaihtelu on johtamisen vaakakupin toisella puolella, jolla voidaan hallita toisen puolen hukkien lisääntymistä - alhaista läpimenoa, alhaista käyttöastetta ja pitkiä läpimen… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/avain-parannukseen-ja-innovaatioihin-vaihtelua-pienentaemaellae/

Mitä pitäisi ymmärtää datasta – tilastoista? OSA IV

udessa. Edellisessä artikkelissa käsiteltiin datan keräystä ja tulkintaa. Data syntyy joko toiminnan t… käsittelee datan keräystä ja signaalityyppejä
Osataanko hyödyntää tietokonetta informaatioaikakaudella datan käsittelyyn? Tietokoneita käytetään kirjoituskoneen ja perinteisen postin korvaavaan toimintaan? Tämäkin tuo ”tehokkuutta”, mutta tuoko riittävästi, vai tukkiiko helppous meidät ajankäytön. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/mitae-pitaeisi-ymmaertaeae-datasta-tilastoista-osa-iv/

Mitä pitäisi ymmärtää datasta – tilastoista? OSA III

käsittelee datan keräystä ja signaalityyppejä
Eletään ”informaatioaikakautta”. Tästä esimerkkinä vanhan paperitehtaan tiloihin tulee Google. Paperi muuttuu binääriseksi. Dataa – tietoa – on numeraalisessa ja ei-numeraalisessa muodossa, josta pitäisi päätellä jotain. Katsot mihin tahansa, ympärilläsi … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/mitae-pitaeisi-ymmaertaeae-datasta-tilastoista-osa-iii/

Mitä pitäisi ymmärtää datasta - tilastoista? OSA I

vaativin datan käyttömuoto. Tämä edellyttää datan keräysjärjestelmältä huippulaatua. Dataan liittyvät… että nykyinen datan keräystä ja käyttötapa eivät kohtaa
Mitä datasta pitäisi päätellä? Kuinka dataa analysoidaan? Mitä johtopäätöksiä tästä tehdään? Vastaus lyhyesti: varmista datan oikeellisuus, analysoi, tulkitse ja omaksu. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/mitae-pitaeisi-ymmaertaeae-datasta-tilastoista-osa-i/

Data-analyysi on päätöksenteon peruskallio - Case palvelutuotanto

alyysin pohjana on ja pitää olla luetettavan datan keräys. Näennäisdata johtaa helposti meidät tekemää
Miksi data ja sen analysointi on tärkeätä? Koska vain tosiasioiden pohjalta voimme tehdä perusteltuja päätöksiä. Data-analyysin suomat mahdollisuudet ovat tai ainakin niiden pitäisi olla johdon erityisessä suojeluksessa ja kiinnostuksen kohteena niiden tu… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/data-analyysi-on-paeaetoeksenteon-peruskallio-case-palvelutuotan/

Kuinka lähestyä tiedon - datan - keräämistä?

. Ei siis mielivaltaista ja sattumadatan keräystä… jota tyypillisesti on tuotantodatan keräys
Organisaatioissa ja yrityksissä on kerätty, kerätään ja parasta aikaa mietitään, kuinka kerättäisi tietoa ja dataa toiminnasta ja/ tai prosessista. Mitä olisi hyvä ottaa huomioon, ennen kuin alat keräämään dataa, jotta keräämääsi tieto/dataa voidaan hy… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/kuinka-laehestyae-tiedon-datan-keraeaemistae/

Jatkuva parantaminen - erityissyyt kuriin laadun perustyökaluilla

joissa käytetään hyväksi datan keräystä ja sen analyysiä. Muita käyttökelpoisia me
Jatkuvan parantamisen lähtökohta on parannettavan prosessin tuntemus. Jatkuvan parantamisen ajatus perustuu siihen että hallitsemme prosessin vaihtelun ja pienennämme vaihtelua puuttumalla erityissyistä johtuvaan vaihteluun. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/jatkuva-parantaminen-erityissyyt-kuriin-laadun-perustyoekaluilla/

Asiakastyytyväisyys kaiken perusta

pitää käyttää datan keräystä ja analysointityökaluja ymmärtääkseen pare
Asiakkaan ja hänen tarpeidensa ymmärtäminen on organisaation olemassaolon peruskysymys. Liian usein tuijotamme vain ulkoisen asiakkaan vaatimuksiin ja odotuksiin. Koko toiminnan onnistumisen kannalta on yhtä tärkeää kohdistaa huomio myös sisäisiin asiakka… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/asiakastyytyvaeisyys-kaiken-perusta/