Artikkelihaku: johtamisjärjestelmä

IATF 16949 -standardin merkitys autoteollisuudessa ja sen ulkopuolella

ille standardi antaa hyvät suuntaviivat oman johtamisjärjestelmän kehittämiselle. Mihin tarvitaan täydent… jotka pystyvät omaksumaan näitä menetelmiä johtamisjärjestelmäänsä ovat todennäköisesti vahvoilla kilpailij
Mistä on kyse IATF 16949:2016 -standardissa? Kyseessä on läntisen autoteollisuuden laadunhallintajärjestelmien vaatimukset määrittävän ISO/TS 16949:2009 -standardin korvaaja. Vaikka kyseessä on autoteollisuuden standardi, voidaan sen vaatimuksia soveltaa … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/iatf16949/

Unohdettu laadunohjaus?!

n suunnittelu on suurelta osin Taylorilaista johtamisjärjestelmää…ja operoinnin toisistaan. Taylorilaisessa johtamisjärjestelmässä ei laatu ollut keskiössä vaan tuottavuus
Olen vuosien kuluessa huomannut ja samalla ihmetellyt suomalaisten yritysten laadunohjauksen tilaa. Kovin monesta yrityksestä näyttää "laadunohjaus" puuttuvan kokonaan tai ainakin sen toimintaperiaatteen ymmärtäminen. Onko laadunohjaus unohdettu vai eikö … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/unohdettu-laadunohjaus/

Osaaminen, Lean -osaaminen

ja johtamisjärjestelmä
Osaatko kuvitella lääkäriä tai talousjohtajaa, jolla ei ole alansa koulutusta? Eikö olekin vaikea. Lean -osaajaksi voit nimetä itsesi, vaikka sinulla ei ole koulutusta. Usein itselle saattaa riittää, että olet tehnyt jotain toimenpiteitä, jotka liitetään … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/osaaminen/

Mitä lean on?

se edellyttää organisaatiolta johtamisjärjestelmää. Järjestelmä sitoo yhteen strategiset päämä
Lean on perimmiltään jatkuvaa täydellisyyden tavoittelua. Täydellisyyden tavoittelu tarkoittaa käytännössä jatkuvaa olemassa olevien toimintatapojen arviointia ja muutosta sekä uusien toimintatapojen vakiinnuttamista. Toiminta on tavoitteellista, jotka jo… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/mita-lean/

Lean -teesien maailma

uuden tavan hahmottaa ympäristöä ja tueksesi johtamisjärjestelmän… johtajia sekä johtamisjärjestelmää. Johtamisjärjestelmällä tarkoitetaan johtamisen apuvälinettä
Leanista on puhuttu Suomessa jo useampi vuosikymmen. Miksi edelleen tuottavuuden kehitys laahaa? Onko Leanissa päästy eteenpäin? On toki helppo yhtyä yleisiin ja kohtalaisen helposti lausuttaviin teeseihin: luottamus, johto mukana, sana pitää, oikeud… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/lean-teesien-maailma/

Laatu puhuttaa Suomessa

. Yrityksen tulisi luoda laadukas johtamisjärjestelmä
Kauppalehti aloitti Laatu Ratkaisee sarjan Kauppalehdessä 8.11.2013. Tämä sarja ja muut kirjoitukset Kauppalehdessä (13.8.2013) ja Kalevan pääkirjoitus (1.9.2013) nostavat esiin Suomalaista laatutasoa. Kirjoitukset pohjautuvat Amerikan laatuyhdistyksen (A… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/laatu-puhuttaa-suomessa/

Toyotan johtamiskäytännöt - TOYOTA KATA

vaan syyllinen on pikemminkin vallitseva johtamisjärjestelmä jossa toimimme. Ongelma piilee siinä… että tehokas johtamisjärjestelmä on sellainen
Osataanko johtaa? Ujostellaanko työntekijöitä? Pelätäänkö työntekijöiden reaktioita johtamistilanteissa? Johdetaanko organisaatiota raporteista saatujen tuloslukujen perusteella? Pitäisikö johdon mennä katsomaan mitä tehtaan lattialla prosessissa oikea… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/toyotan-johtamiskaeytaennoet-toyota-kata/

Menetelmäkeskustelusta parantamiseen

minta Toyotalla on organisoitu. Hän esitteli johtamisjärjestelmämallin…nassa. Organisaatioon tulee luoda johtamisjärjestelmäja opetetaan jokaiselle organisaatiotasolle. Johtamisjärjestelmässä organisaatiotasoilla on rooleja ja näille
Lean -yhdistyksen syksyn 2012 seminaarissa Richard Alloo kuvasi erinomaisesti miten parannustoiminta Toyotalla on organisoitu. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/menetelmaekeskustelusta-parantamiseen/

Ongelman ratkaiseminen & parantaminen – palvelu- ja tuotanto-organisaatiossa

2000 johtamisjärjestelmään kuvaamaan jatkuvaa parantamista ja muutost
Ongelmia on ja esiintyy. Parannusta pitäisi saada aikaiseksi. Mielenkiintoinen kysymys on: käytetäänkö resursseja uusien ongelmien edessä vai ovatko ongelmat kerta toisensa jälkeen samoja. Siis käytännössä, ratkotko jatkuvasti samoja ongelmia? Esimerkkinä… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/ongelman-ratkaiseminen-and-parantaminen-palvelu-ja-tuotanto-orga/

Asiakastyytyväisyys kaiken perusta

delleen toiminnan johtamiseen. Onnistunut johtamisjärjestelmä perustuu organisaation toimintaketjujen eli
Asiakkaan ja hänen tarpeidensa ymmärtäminen on organisaation olemassaolon peruskysymys. Liian usein tuijotamme vain ulkoisen asiakkaan vaatimuksiin ja odotuksiin. Koko toiminnan onnistumisen kannalta on yhtä tärkeää kohdistaa huomio myös sisäisiin asiakka… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/asiakastyytyvaeisyys-kaiken-perusta/