Artikkelihaku: johtamisjärjestelmä

IATF 16949 -standardin merkitys autoteollisuudessa ja sen ulkopuolella

t suuntaviivat oman johtamisjärjestelmän kehitt… johtamisjärjestelmä
Mistä on kyse IATF 16949:2016 -standardissa? Kyseessä on läntisen autoteollisuuden laadunhallintajärjestelmien vaatimukset määrittävän ISO/TS 16949:2009 -standardin korvaaja. Vaikka kyseessä on autoteollisuuden standardi, voidaan sen vaatimuksia soveltaa … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/iatf16949/

Unohdettu laadunohjaus?!

n suunnittelu on suurelta osin Taylorilaista johtamisjärjestelmäja operoinnin toisistaan. Taylorilaisessa johtamisjärjestelmäss
Olen vuosien kuluessa huomannut ja samalla ihmetellyt suomalaisten yritysten laadunohjauksen tilaa. Kovin monesta yrityksestä näyttää "laadunohjaus" puuttuvan kokonaan tai ainakin sen toimintaperiaatteen ymmärtäminen. Onko laadunohjaus unohdettu vai eikö … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/unohdettu-laadunohjaus/

Osaaminen, Lean -osaaminen

ja johtamisjärjestelmä
Osaatko kuvitella lääkäriä tai talousjohtajaa, jolla ei ole alansa koulutusta? Eikö olekin vaikea. Lean -osaajaksi voit nimetä itsesi, vaikka sinulla ei ole koulutusta. Usein itselle saattaa riittää, että olet tehnyt jotain toimenpiteitä, jotka liitetään … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/osaaminen/

Mitä lean on?

organisaatiolta johtamisjärjestelmä
Lean on perimmiltään jatkuvaa täydellisyyden tavoittelua. Täydellisyyden tavoittelu tarkoittaa käytännössä jatkuvaa olemassa olevien toimintatapojen arviointia ja muutosta sekä uusien toimintatapojen vakiinnuttamista. Toiminta on tavoitteellista, jotka jo… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/mita-lean/

Lean -teesien maailma

ja tueksesi johtamisjärjestelmän… johtamisjärjestelmä. Johtamisjärjestelmäll… tasolla. Johtamisjärjestelmän t…tai toimintaan. Toyota omassa johtamisjärjestelmäss
Leanista on puhuttu Suomessa jo useampi vuosikymmen. Miksi edelleen tuottavuuden kehitys laahaa? Onko Leanissa päästy eteenpäin? On toki helppo yhtyä yleisiin ja kohtalaisen helposti lausuttaviin teeseihin: luottamus, johto mukana, sana pitää, oikeud… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/lean-teesien-maailma/

Laatu puhuttaa Suomessa

. Yrityksen tulisi luoda laadukas johtamisjärjestelmä
Kauppalehti aloitti Laatu Ratkaisee sarjan Kauppalehdessä 8.11.2013. Tämä sarja ja muut kirjoitukset Kauppalehdessä (13.8.2013) ja Kalevan pääkirjoitus (1.9.2013) nostavat esiin Suomalaista laatutasoa. Kirjoitukset pohjautuvat Amerikan laatuyhdistyksen (A… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/laatu-puhuttaa-suomessa/

Toyotan johtamiskäytännöt - TOYOTA KATA

vaan syyllinen on pikemminkin vallitseva johtamisjärjestelmä jossa toimimme. Ongelma piilee siin… tehokas johtamisjärjestelmä on sellainen
Osataanko johtaa? Ujostellaanko työntekijöitä? Pelätäänkö työntekijöiden reaktioita johtamistilanteissa? Johdetaanko organisaatiota raporteista saatujen tuloslukujen perusteella? Pitäisikö johdon mennä katsomaan mitä tehtaan lattialla prosessissa oikea… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/toyotan-johtamiskaeytaennoet-toyota-kata/

Menetelmäkeskustelusta parantamiseen

n esitteli johtamisjärjestelmämallin…nassa. Organisaatioon tulee luoda johtamisjärjestelmäorganisaatiotasolle. Johtamisjärjestelmäss… kuvattu johtamisjärjestelmä
Lean -yhdistyksen syksyn 2012 seminaarissa Richard Alloo kuvasi erinomaisesti miten parannustoiminta Toyotalla on organisoitu. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/menetelmaekeskustelusta-parantamiseen/

Ongelman ratkaiseminen & parantaminen – palvelu- ja tuotanto-organisaatiossa

2000 johtamisjärjestelmä
Ongelmia on ja esiintyy. Parannusta pitäisi saada aikaiseksi. Mielenkiintoinen kysymys on: käytetäänkö resursseja uusien ongelmien edessä vai ovatko ongelmat kerta toisensa jälkeen samoja. Siis käytännössä, ratkotko jatkuvasti samoja ongelmia? Esimerkkinä… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/ongelman-ratkaiseminen-and-parantaminen-palvelu-ja-tuotanto-orga/

Asiakastyytyväisyys kaiken perusta

delleen toiminnan johtamiseen. Onnistunut johtamisjärjestelmä perustuu organisaation toimintaketjujen eli
Asiakkaan ja hänen tarpeidensa ymmärtäminen on organisaation olemassaolon peruskysymys. Liian usein tuijotamme vain ulkoisen asiakkaan vaatimuksiin ja odotuksiin. Koko toiminnan onnistumisen kannalta on yhtä tärkeää kohdistaa huomio myös sisäisiin asiakka… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/asiakastyytyvaeisyys-kaiken-perusta/