Artikkelihaku: laatu

Lainalaisuudet – tehdasfysiikka

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle
Operaatioiden johtaminen ja siihen liittyvät päätökset vaikuttavat merkittävästi toimitusaikoihin, valmistuneiden tuotteiden tai palvelujen määrään, kertyvään työjonoon tai työmäärään, kapasiteettitarpeeseen sekä etenkin tuotantokustannuksiin. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/lainalaisuudet/

Väärin ymmärretty laadun parannus - Lean Six Sigma?!

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle Laadun pa…standardissa. Laatua on kuitenkin parannettu lukuisilla muillaki
Laadun parannus, Quality Improvement, on väärin ymmärretty vai onko!? Laadun parannus Six Sigma -tasolle on radikaalia systeemin ja prosessin suorituskyvyn muuttamista niin, että se tuottaa jatkuvasti parempia palveluja ja tuotteita virhetasolla, joka on … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/laadunparannus/

Unohdettu laadunohjaus?!

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle … parannuksia tuotteiden ja palvelujen laatuun. Antamalla oikeaa palautetta ja oikein
Olen vuosien kuluessa huomannut ja samalla ihmetellyt suomalaisten yritysten laadunohjauksen tilaa. Kovin monesta yrityksestä näyttää "laadunohjaus" puuttuvan kokonaan tai ainakin sen toimintaperiaatteen ymmärtäminen. Onko laadunohjaus unohdettu vai eikö … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/unohdettu-laadunohjaus/

Kymmenen tilastollista Six Sigman työkalua selitettynä

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle … ja palvelulaatua ennakoiva prosessi on stabiili prosessi
Monet ammattilaiset tuntuvat pelkäävän Six Sigmaan liittyvää statistiikkaa – laskentaa, matematiikkaa – syyttä. Vaikka data näyttelee kriittistä roolia laadun parantamisessa, ei analyysejä ole suurimmalta osalta vaikea tehdä ja ymmärtää. Sinun ei tarvitse… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/tilastolliset-tyokalut/

Lääkärille 15 minuutissa

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle
Peruslainalaisuuksien ymmärtäminen ja soveltaminen sekä käyttäminen päätöksenteossa luovat eriomaista pohjaa kilpailukyvyn parantamiseen. Lainalaisuuksien tarkastelu mallien (kaavojen ja yhtälöiden) avulla korjaa ajatusvinoumia ja auttaa tekemään parempia… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/laakarille-15-minuutissa/

Vaihteluun suojautuminen ja tehokkuusreuna

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle …t laatuviat…s ja painavalla luodilla oikeaan maaliin. Laatutekniikka
Jatkuvasti törmään keskusteluun jaksoajan (jotkut käyttävät termiä läpimenoaika) lyhentämisestä. Olen havainnut, että aina ei muisteta miksi aika on ja mistä se muodostuu. Jos lyhentynyt aika voidaan hyödyntää kaupankäynnissä ja muuttaa tuottajalle arvoks… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/vaihteluun-suojautuminen-ja-tehokkuusreuna/

Tehokkuusreunan tunnistaminen

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle Teht
Tehdasfysiikasta on sanottu, että se on teknistä. Valmistus ja tuottaminen ovat teknistä, onpa kyseessä tuote- tai palveluliiketoiminta. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/tehokkuusreunan-tunnistaminen/

Lean Six Sigman soveltaminen kasvaa nopeimmin maailmassa

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle … laatujohtaminen ja auditointi. Tieto perustuu A
Lean Six Sigma leviää suhteellisesti eniten maailmassa (17 % kasvu). Lean on myös kasvussa (muutos on kuitenkin virherajojen sisällä ±3,6 %) . Sen sijaan suosiota ovat menettämässä ISO, Laatujohtaminen ja auditointi. Tieto perustuu Amerikan Laatuyhdist… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/lean-six-sigman-soveltaminen/

Johtaja ja gurujen suuret laatuopit!

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle … Johtajan LAATU on ensisijassa pyrkimyst
Johtajan LAATU on ensisijassa pyrkimystä parempaan liiketoimintaan ja organisaation tulokseen. Keskeinen kysymys on, miten tähän suuntaan voidaan edetä? http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/gurujen-laatuopit/

Osaaminen, Lean -osaaminen

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle …n osaajaksi. Amerikan laatuyhdistys
Osaatko kuvitella lääkäriä tai talousjohtajaa, jolla ei ole alansa koulutusta? Eikö olekin vaikea. Lean -osaajaksi voit nimetä itsesi, vaikka sinulla ei ole koulutusta. Usein itselle saattaa riittää, että olet tehnyt jotain toimenpiteitä, jotka liitetään … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/osaaminen/

Lean Six Sigma ja Kaikaku

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle Lean Six … palvelun laatu
Lean Six Sigman tarkoituksena on eliminoida vaihtelua palvelu- ja tuotanto-operaatioista. Vaihtelu esiintyy ajassa – tilausten saapumisväli vaihtelee, työajat vaihtelevat - ja syntyy pitkät läpimenoajat. Samoin vaihtelua voi esiintyä ominaisuuksissa – mak… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/lean-six-sigma-ja-kaikaku/

Kuinka nostaa palveluprosessin ketteryyttä menettämättä tuottavuutta?

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle Ajasta on… rajoittaa laatu ja saatavuus. Aikatekij
Ajasta on tullut entistä tärkeämpi tekijä palveluorganisaatioiden kilpailussa. Palveluja on yllin kyllin kaikkialla. Yrityksiin kohdistuvaa kysyntää, kasvua, rajoittaa laatu ja saatavuus. Aikatekijä mielletään laaduksi, mutta samalla se usein on mittari s… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/palveluprosessin-ketteryys/

Asiakastarpeesta tuotteeksi integroidulla T&K -prosessilla

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle … syntyy suuria laatuongelmia
Luodakseen kestävää menestystä yritysten on päästävä tuotekehityksessä eroon epävarmasta tuoteideoinnista ja ideoiden karsinnasta. Onnistuneelle tuotekehitykselle on A ja O tunnistaa asiakkaiden tarpeet ja priorisoida ne. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/asiakastarpeesta-tuotteeksi/

Mitä lean on?

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle …laatupilari
Lean on perimmiltään jatkuvaa täydellisyyden tavoittelua. Täydellisyyden tavoittelu tarkoittaa käytännössä jatkuvaa olemassa olevien toimintatapojen arviointia ja muutosta sekä uusien toimintatapojen vakiinnuttamista. Toiminta on tavoitteellista, jotka jo… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/mita-lean/

Johtajan LAATU

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle … Johtajan LAATU on ensisijassa pyrkimyst
Johtajan LAATU on ensisijassa pyrkimystä parempaan liiketoimintaan ja organisaation tulokseen. Keskeinen kysymys on, miten tähän suuntaan voidaan edetä. Mikä on visio ja strategia? Mitä lähestymistapoja ja menetelmiä pitäisi käyttää. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/johtajan-laatu/

ISO 9001:2015 riskiperusteinen ajattelu sekä johdon sitoutuneisuus

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle JOHDANTO …dostavat jokaiselle organisaatiolle sen ainutlaatuisen toimintaymp
Yli 30-vuotisen historiansa aikana ISO 9001 standardi tuskin koskaan aikaisemmin on käynyt läpi niin suurta muutosta, kuin vuoden 2015 päivityksessä. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/iso-90012015-riskiperusteinen-ajattelu-seka-johdon-sitoutuneisuus/

Palvelu- ja tuotantoprosessin virtauksen parantaminen

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle … laatu perustavanlaatuisia lakeja ja ymm
Parannus on aina projekti. Parannus ei ole ohjelma, mutta ohjelma jolla haetaan parempaa, voi johtaa parannukseen, jos se pitää sisällään joukon projekteja. Projektilla tulee olla järkevä päämäärä, aikataulu, oikea kohde ja oikean suuntaiset sekä toimivat… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/virtauksen-parantaminen/

Parannanko liiketulosta vai työhyvinvointia vai molempia?

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle … Japanin laatupalkinnot jne. N
Parannusta tapahtuu päivittäin jokaisessa organisaatiossa. Jopa niissä, joiden tilanne on huono. Tiivistetysti tämä tarkoittaa sitä, että henkilöstö selviytyy tästäkin päivästä ja näistäkin toimituksista, asiakkaista, potilaista tekemällä lukuisia pieniä … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/parannanko-liiketulosta/

ISO 9001 ja laadunhallinnan periaatteista

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle …n aikaa laatu m…positiivinen laatu
Ensisijainen tarkoitus laadunhallinnalla on täyttää asiakkaiden vaatimukset ja pyrkiä ylittämään asiakkaiden odotukset. Näin toimimalla, organisaatio saavuttaa jatkuvan menestyksen sekä säilyttää asiakkaiden ja muiden sidosryhmien luottamuksen. Kaikki … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/laadunhallinnan-periaatteet/

Prosessimainen toimintamalli ja ISO 9001:2015

karjalainen.fi www.sixsigma.fi www.laatutieto.fi L…s Facebook LinkedIn Twitter Six Sigma Laatutieto Liity postituslistalle … perustavaa laatua olevat universaalit periaatteet
Prosessimaisen toimintamallin (process approch) näkee sekoittuvan usein prosessien kuvaamiseen (process mapping). Ne ovat kaksi eri asia. Prosessimainen toimintamalli yleistää kohteen niin, että siihen on helppo soveltaa laadun kolmijakoa: suunnittelu (qu… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/prosessimainen-toimintamalli/