Artikkelihaku: valvonta

Väärin ymmärretty laadun parannus - Lean Six Sigma?!

nopeusvalvontakameroita…laadunvalvonta laadunvalvonta Nopeusvalvontakameroistakaan ei suorituskykyä ole näkynyt m
Laadun parannus, Quality Improvement, on väärin ymmärretty vai onko!? Laadun parannus Six Sigma -tasolle on radikaalia systeemin ja prosessin suorituskyvyn muuttamista niin, että se tuottaa jatkuvasti parempia palveluja ja tuotteita virhetasolla, joka on … http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/laadunparannus/

Laatu puhuttaa Suomessa

ssa rajoissa. Ohjaus on eri asia kuin laadun valvontaia ja muutoksista tehdään pysyviä. Laadun valvonta on jälkijättöistä toimintaa niin kuin sairaa
Kauppalehti aloitti Laatu Ratkaisee sarjan Kauppalehdessä 8.11.2013. Tämä sarja ja muut kirjoitukset Kauppalehdessä (13.8.2013) ja Kalevan pääkirjoitus (1.9.2013) nostavat esiin Suomalaista laatutasoa. Kirjoitukset pohjautuvat Amerikan laatuyhdistyksen (A… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/laatu-puhuttaa-suomessa/

Säästä aikaa Minitab -nikseillä

laadunvalvontaan ja koetilanteiden suunnitteluun liittyvät
Statistiikasta on tullut viimevuosina vaadittu taito eri alojen ammattilaisten keskuudessa. Minitab on yksi yleisimmistä tilasto-ohjelmistoista, joita teollisuudessa käytetään. Minitab on maailmalla standardi statistiikan opetuksessa ja lähes kaikki graaf… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/saeaestae-aikaa-minitab-nikseillae/

Kuinka hallitsen tuotanto- ja palveluprosesseja

ten kutsuttu virheellisesti valvontarajoiksi … valvontaon aina ennen tapahtumaa tehty toimenpide ja valvonta tapahtuman j
Tuotteita ja palveluja tuotettaessa on niillä jokaisella etukäteen asetetut enemmän tai vähemmän ”määritellyt” rajat (suoritusarvot), joiden sisällä tai ylä- tai alapuolella asiakas haluaa niiden olevan. Rajoja kutsutaan toleransseiksi eli spekseiksi. Kai… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/kuinka-hallitsen-tuotanto-ja-palveluprosesseja/

Toyotan johtamiskäytännöt - TOYOTA KATA

n todellisuuden kanssa. Siksi laskentatoimen valvontajärjestelmillä ei ole juurikaan sijaa tehdasy
Osataanko johtaa? Ujostellaanko työntekijöitä? Pelätäänkö työntekijöiden reaktioita johtamistilanteissa? Johdetaanko organisaatiota raporteista saatujen tuloslukujen perusteella? Pitäisikö johdon mennä katsomaan mitä tehtaan lattialla prosessissa oikea… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/toyotan-johtamiskaeytaennoet-toyota-kata/

Mihin laatu ja laatujohtaminen on menossa - onko tulossa seuraava ”laatuvallankumous” 1980-luvun malliin?

niin sanottua laadunvalvontaa. Nythän tarkastelemme jälkijättöisesti suor
Maailman laatukonferenssissa WCQI (ASQ Word Conference on Quality and Improvement), joka pidettiin Minneapolisissa 18.-20.5.2009, käytiin mielenkiintoista keskustelua uusista laatusuunnista ja menetelmistä. Konferenssiin osallistui n. 2000 henkilöä ympäri… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/mihin-laatu-ja-laatujohtaminen-on-menossa-onko-tulossa-seuraava-/

Mitä pitäisi ymmärtää datasta - tilastoista? OSA I

een tarkastuksesta prosessien kuvaamiseen ja valvontaan
Mitä datasta pitäisi päätellä? Kuinka dataa analysoidaan? Mitä johtopäätöksiä tästä tehdään? Vastaus lyhyesti: varmista datan oikeellisuus, analysoi, tulkitse ja omaksu. http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/mitae-pitaeisi-ymmaertaeae-datasta-tilastoista-osa-i/

Data-analyysi on päätöksenteon peruskallio - Case palvelutuotanto

tekevätpä ne myös esimerkiksi valvontakortteja prosessin kyvykkyyden arvioimiseksi
Miksi data ja sen analysointi on tärkeätä? Koska vain tosiasioiden pohjalta voimme tehdä perusteltuja päätöksiä. Data-analyysin suomat mahdollisuudet ovat tai ainakin niiden pitäisi olla johdon erityisessä suojeluksessa ja kiinnostuksen kohteena niiden tu… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/data-analyysi-on-paeaetoeksenteon-peruskallio-case-palvelutuotan/

Kuinka lähestyä tiedon - datan - keräämistä?

ja valvontatilanteita
Organisaatioissa ja yrityksissä on kerätty, kerätään ja parasta aikaa mietitään, kuinka kerättäisi tietoa ja dataa toiminnasta ja/ tai prosessista. Mitä olisi hyvä ottaa huomioon, ennen kuin alat keräämään dataa, jotta keräämääsi tieto/dataa voidaan hy… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/kuinka-laehestyae-tiedon-datan-keraeaemistae/

Ongelman ratkaiseminen & parantaminen – palvelu- ja tuotanto-organisaatiossa

nettely korjaavan toiminnan pysymiseksi. Luo valvontasuunnitelma. D7
Ongelmia on ja esiintyy. Parannusta pitäisi saada aikaiseksi. Mielenkiintoinen kysymys on: käytetäänkö resursseja uusien ongelmien edessä vai ovatko ongelmat kerta toisensa jälkeen samoja. Siis käytännössä, ratkotko jatkuvasti samoja ongelmia? Esimerkkinä… http://www.qk-karjalainen.fi/fi/artikkelit/ongelman-ratkaiseminen-and-parantaminen-palvelu-ja-tuotanto-orga/