12.3.201813.3.2018

Johtajan laatu

Johtajan laatu


Mitä johtajan on tiedettävä laadusta ja sen johtamisesta? Mitä vaikutuksia erinomainen laatu saa aikaan yrityksessä?

  • Organisaatio, jonka laatu on huippua, voittaa kilpailijat
  • Korkealaatuiset tuotteet ja palvelut lisäävät liikevaihtoa
  • Erinomainen laatu johtaa korkeampaan markkinaosuuteen
  • Laatu johtaa erinomaiseen kannattavuuteen
  • Korkea laatu takaa yrityksen pitkänajan menestymisen

Sisältö

Kurssilla käsitellään yleispätevät, universaalit, konseptit, jotka johtajan on tiedettävä johtaakseen yritystä tai organisaatiota yhä korkeammalle laadussa. Keskeisiä johtajan mahdollistajia ja kysymyksiä erinomaiseen suorituskykyyn ovat:

  1. Kuinka luon kulttuurin ja ilmapiirin, vireen, joka suuntautuu kohti erinomaisuutta?
  2. Mitkä laatutavoitteet ja strategiat on valittava, jotta voitan kilpailun?
  3. Kuinka tuoteinnovaatioita on johdettava? Miten saan uudet tuotteet ja palvelut onnistumaan?
  4. Miten läpimurtoja (Lean ja Six Sigma) on johdettava, jotta ne hyödyntävät organisaatiota maksimaalisesti?
  5. Miten saan päivittäisen toiminnan ohjaukseen? Miten vähennän sähläystä ja hukkaa?
  6. Voiko laatua todella johtaa ja saavuttaa sen avulla erinomaisuuden? Onko laatu taloudellisesti mitattavissa oleva saavutettava ominaisuus?
  7. Mitä uusi IS0 9001:2015 "Laadunhallintajärjestelmän vaatimukset" standardi vaatii johtajilta?

Miten yritys voidaan johtaa erinomaiseen suorituskykyyn? Onko olemassa "kaiken" kattavat yleiset periaatteet, jotka toistuvat yhä uudelleen ja joita voi käyttää jokaisessa organisaatiossa vai onko jokaisen organisaation luotava "oma vasara ja kirves"?

Markkinoille tulee yhä uusia laatutyökaluja, joiden menetelmät hämmentävät ja hämärtävät kokonaisnäkemystä. Toimivatko ne todella kaikissa olosuhteissa ja jos ei, niin missä olosuhteissa ne eivät toimi! Mitkä ovat universaalit, yleispätevät ja kaiken kattavat mallit laadun johtamisessa – suunnittelussa, ohjauksessa ja parannuksessa?

Kenelle koulutus soveltuu

Kurssi on tarkoitettu henkilöille, joiden tehtävänä on johtaa yritystä tai organisaatiota ja luoda laatutavoitteita, strategioita. Kurssi sopii myös päällikkötasolle, jotka johtavat myyntiä ja markkinointia, tuotekehitystä, tuotantoa, laatua. Kurssi sopii myös henkilöille, jotka pohtivat ISO 9001 päivittämistä uuteen ISO 9001:2015 järjestelmään.

Hinta

Osallistumismaksu 1150 euroa + Alv 24 %. Hintaan sisältyvät lounas- ja kahvitarjoilut sekä koulutusaineisto.

Kouluttaja

Matti_pieni.jpg

 

 

 



Matti Pesonen

sähköposti: matti@qk-karjalainen.fi
puh. 040 547 8605

Ilmoittautuminen ja peruutusehdot

Rtli.jpgIlmoittautumiset olisi hyvä tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua. Ilmoittautumisen voit tehdä sähköpostitse, puhelimitse (03-7804 264) tai sivupalkista löytyvästä ilmoittaudu kurssille linkistä. Ilmoittaessasi useampia henkilöitä samasta organisaatiosta, voit lisätä muut henkilöt lisätietoihin. Muistathan myös ilmoittaa mahdollisesta eritysruokavaliostasi ilmoittautumisen yhteydessä.

Ilmoittautumiset vahvistetaan sähköpostikutsulla viikkoa ennen tilaisuuden alkua. Jos tilaisuuteen ilmoitettu henkilö on estynyt saapumasta, voi organisaatio vaihtaa kuluitta osallistujan ilmoittamalla siitä koulutuksen järjestäjälle. Peruutukset tulee tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.

Tiedot

  • Kesto: 2 päivää
  • Ajankohta: 12.3.2018  - 13.3.2018
  • Sijainti:Sibeliustalo, Lahti
  • Hinta:1150 euroa + Alv 24 %
  • Kouluttaja:Matti Pesonen

Ohjelma

Päivä 1

08:30 Ilmoittautuminen ja kahvi

09:00 Avaus ja esittely

09:10 Kokonaiskuva laadusta ja sen vaikutuksesta liiketoimintaan

10:00 Laadun mestarit ja heidän keskeiset ajatukset

11:00 Laadun kolme universaalia yleispätevää prosessia 

12:00 Lounas 

12:45 Johtaminen ja laatukulttuuri – kestävä pohja toiminnalle  

14:00 Kahvi

14:30 Laatutavoitteet ja strategia

15:45 Keskustelu

16:00 Päivä päättyy

Päivä 2

08:30 Tuoteinnovaatio ja niiden johtaminen 

09:30 Kahvi

10:00 Läpimurto ja suorituskyky

11:30 Lounas 

12:15 Laadun ohjaus ja stabiilin tilan ylläpito

14:00 Kahvi

14:30 ISO 9001:2015, Lean ja Six Sigma konseptien keskeinen sisältö

15:45 Keskustelu

16:00 Tilaisuus päättyy