Laadun johtaminen (etäkoulutus)

Covid-19 pandemia saa luultavasti globaalin talouden sekaisin ja useat yritykset toimintansa jatkuvuuden kriisiin. Poikkeusolot paljastavat yritysten heikkoudet ennennäkemättömällä tavalla ja korostavat prosessien ja toimitusketjujen suunnittelun ja ohjauksen heikkouksia.
Prosessien ja laadun johtaminen on mitä tärkeimmässä roolissa, kun yritykset ja erilaiset organisaatiot kohtaavat normaaliksi palautuvan markkinan ja koronan jälkeisen talouden uudet haasteet.
Tämän etäkoulutuksen tarkoituksena on johdattaa osallistujat laadun johtamisen perusteisiin ja toimia mahdollisuutena kasvattaa organisaation ymmärrystä laadun johtamisesta ja tärkeydestä. Koulutus toteutetaan webinaarityyppisesti etänä ja sisältää luentoja ja lyhyitä demonstraatioita.
Koulutus on jaettu kahdelle päivälle ja on kestoltaan 2 x 3 h (sis 2 x 15 min jaloittelutaukoa). Molempien päivien jälkeen on mahdollisuus vapaaseen keskusteluun aiheesta kouluttajan kanssa.
Keskeisiä aiheita
- Laadun moderni määritelmä ja laadun vaikutus liiketoimintaan
- Laadun universaalit prosessit
- Laadun johtaminen ja laatukulttuuri
- Jatkuva parantaminen ja parannuksen johtaminen
- ISO 9001 osana laadun johtamista
- Lean ja Six Sigma -konseptien keskeinen sisältö
Koulutuksen ajankohta ja laajuus
Koulutus on kahden aamupäivän mittainen. Toteutus järjestetään etäopetuksena Teamsia käyttäen.
Hinta
Osallistumismaksu on 530 euroa + Alv 24 %. Hintaan sisältyy myös koulutusmateriaali.
Kouluttaja
Matti Pesonen
sähköposti: matti@qk-karjalainen.fi
puh. 040 547 8605
Tiedot
- Kesto: 2 päivää (klo 9-12)
- Ajankohta: Avoin
- Sijainti:Teams-etäkoulutus
- Hinta:530 € + Alv 24 %
- Kouluttaja:Matti Pesonen
Ohjelma
Päivä 1
Päivä 1, klo 9.00-12.00
Mitä laadulla nykyään tarkoitetaan?
Miten moderniin määritelmään on päädytty?
- Laaduntuottokyky (suorituskyky)
Laadun merkitys organisaation toiminnassa
- Teollisuusorganisaatiot
- Palveluorganisaatiot
- Julkiset organisaatiot
Laadun universaalit prosessit
Juranin Trilogia ja universaalit prosessit laadun johtamiseen
- Laadun suunnittelu
- Laadun ohjaus
- Laadun parannus
Laadun mittaaminen
- Huonon laadun kustannukset (COPQ)
- Asiakkaan ääni (VOC)
- Prosessin laadun mittarit (CTQ)
Laadun johtaminen ja laatukulttuuri
Läpimurto kulttuurissa
Laatutavoitteiden ja strategian luonti
Vapaa keskustelu ja kysymykset päivän aiheesta 12.00-12.30
Päivä 2
Lyhyt kertaus edellisestä päivästä
Jatkuva parantaminen ja johtaminen
Demingin ympyrä (PDSA) ja sen ymmärtäminen
Systeemin ja vaihtelun ymmärtäminen
Laadun parantaminen ja tieteellinen metodi
ISO 9001 laadunhallintajärjestelmä
Perusteet standardin rakenteesta ja tarkoituksesta
Keskeiset vaatimukset johdolle
Lean ja Six Sigma -konseptit
Konseptien keskeinen sisältö ja rooli laadun johtamisessa
Suorituskyvyn parantaminen kausaalianalyysin avulla
Ajalla johtaminen ja bufferit
Vapaa keskustelu ja kysymykset aiheesta 12.00-13.00