Ongelmanratkaiseminen

outsiders-handyman-white.jpg

Ongelmia on ja esiintyy. Parannusta pitäisi saada aikaiseksi. Mielenkiintoinen kysymys on: käytetäänkö resursseja uusien ongelmien edessä vai ovatko ongelmat kerta toisensa jälkeen samoja. Siis käytännössä, ratkotko jatkuvasti samoja ongelmia?

Laadun perustyökalut ja menetelmät

On olemassa joukko työkaluja, joita voidaan käyttää ongelmanratkaisussa. Työkalut voidaan jakaa perus-, keskitason- ja edistyksellisiin työkaluihin. Ongelma ja sen luonne sanelee millaiset työkalut tarvitset.

Jos prosessi on epästabiili riittää perustyökalut ja klassiset menetelmät. Jos taas prosessisi on stabiili, tarvitset Six Sigmaa tai Lean Six Sigmaa.

Näitä tarvitset ongelman ratkaisuun!

Me opetamme Sinut ja organisaatiosi tehokkaaseen ongelmien ratkaisuun ja mahdollisuuksien hyödyntämiseen.

Päätöksenteko ja parannus ovat monivaiheisia ja monimutkaisia prosesseja, joihin liittyy tilastollisia menettelyjä ja tiettyjä peruselementtejä, jotka tulee olla kunnossa. Mikel J. Harry ja Ronald Lawson kuvasivat jo vuonna 1992 peruselementit, jotka liittyvät ongelmanratkaisuun (kuvio). Ilman näitä elementtejä ongelmanratkaisu on vaikeaa, jos ei jopa mahdotonta.

ongelmanratkaiseminen.jpg

Yleisimpiä ongelmanratkaisumenetelmiä ovat:

  • QC story
  • 8 D menetelmä
  • IDEA Process
  • Kuuden askeleen ongelmanratkaisumalli
  • Six Sigma
  • Lean Six Sigma
  • Lean

Yrityskohtaisia koulutuksia esimerkiksi:

  • Ongelmanratkaisun peruskurssi, laajuus 1 + 1 päivää
  • 8D-menetelmä, laajuus 2 päivää
  • Six Sigma -koulutukset, laajuudet 1-25 päivää
  • Lean -koulutukset, laajuudet 1-20 päivää
  • Muut ongelmanratkaisukurssit, laajuudet 1-3 päivää

Kaikkia koulutuksia toteutetaan yrityskohtaisina räätälöityinä koulutuksina. Osasta koulutuksia löytyy myös julkisia kursseja.

 

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous kiinnostavasta aihealueesta!